RAPALA

 

 

 

 Viskas prasidėjo nuo alkano suomių vaikino ir jo peilio, skirto mėsai pjaustyti. Tai buvo ankstyvi 1930 – ieji, kada paprastas kaimo vaikis padarė sau elementarų, tačiau labai svarbų atradimą: didelės žuvys ėda mažas, tačiau pirmiausia tas, kurios yra sužeistos ar nesveikos. Taigi, nuo to ir prasidėjo žvejybinė istorija, ilgiausia, kokia yra kada nors papasakota. Kai Lauri Rapala žvejodavo Suomijos ežere Päijanne, jis visada atidžiai žiūrėdavo ir stebėdavo. Ir kai tik jis pamatydavo, kaip alkanas plėšrūnas metasi į smulkių žuvelių būrį, tačiau atakuoja tik vieną, kitaip nei kitos besielgiančią žuvelę, jam kildavo minčių. Ypač kai tai kartodavosi vėl ir vėl.


Lauri suprato, kad jei jis sukurs masalą, kuris idealiai primins plėšrūnams sužeistą mažą žuvelę, jis pagaus daugiau žuvies ir uždirbs daugiau pinigų, tad jam nereikės gaišti laiko tuščiai mojuojant meškere. Taigi, Lauri ėmėsi darbo. Jis drožė. Skutinėjo. Dailino. Galų gale masalas įgavo norimą pavidalą. Naudodamas batsiuvio peilį ir gabalėlį švitrinio popieriaus, 1936 metais jis sukūrė savo pirmą sėkmingą masalą iš pušies žievės.


Patrauklią išvaizdą masalui suteikė užklijuota ant jo sidabrinė folija nuo šokolado plytelės, o ant viršaus užlydyta fotografijos negatyvo juostelė šią dangą padarė ganėtinai patvarią.


Bet įdomiausia tai, kad naujas masalas iš tiesų vandenyje judėjo beveik taip pat, kaip tikra sužeista žuvelė. Sklido legendos, jog Lauri su savo naujuoju masalu kartais pagaudavo per dieną net iki 300 kilogramų žuvies. Garsas apie tai sklido tai pat greitai, kaip ir kilo jo masalų reputacija. Visa kita, kaip mes ir sakėme, jau yra istorija. Šis pirmasis Lauri iš pušies žievės išdrožtas masalas tapo pirmtaku kito – legendinio „Rapala Original Floater“, kuris daugybei žvejų visame pasaulyje padėjo pagauti daug ir didelių žuvų.


Masalo judesiams ir virpesiui vandenyje žuvis negali atsispirti. Jeigu visame pasaulyje žvejai su „Rapala“ masalais pradėjo pagauti daugiau ir didesnių žuvų, tapo akivaizdu, kad tai yra ne dėl kažko kito, bet dėl gundančio ir ypatingo masalo virpėjimo ir judėjimo vandenyje. Nors žuvys visame pasaulyje yra skirtingos, pasirodė, kad tiek plėšrūnės, tiek ir mažos žuvytės visur elgiasi labai panašiai – didelės žuvys pirmiausia medžioja sužeistas ar pasiligojusias mažas žuveles. Štai kodėl Lauri prieš žvejodamas bandė kiekvieną savo pagamintą masalą, kad įsitikintų, jog naujai „iškeptas“ vobleris tikrai turi unikalius, jo atrastus, „sužeistos žuvytės“ judesius. Toks metodasd tikrai nėra greičiausias būdas sukurti žvejybinį masalą. Tačiau tai vienintelis kelias sukurti „Rapala“ masalą. Iki pat šių dienų kiekvienas šios kompanijos masalas, turintis liežuvėlį, yra suderinamas ir išbandomas tik žmogaus rankomis, kaip ir Lauri laikais. Būtent tokie masalo judesiai yra kompanijos išskirtinis bruožas, kaip kad pirštų antspaudai – kiekvieno žmogaus.Kalbant paprastai, „Rapala“ masalai daro gerus žvejus dar geresniais…Ir štai su kiekviena neįtikėtina kelione per gyvenimą, kiekvieną sėkmingo šaštadienio popietę, praleistą kartu su vaikais su spiningu rankoje artimiausioje „baloje“, „Rapala“ legenda vis augo ir augo. Kaip augo ir gilus tarpusavio pasitikėjimas tarp žvejų ir „Rapalos“.


Savaitgaliai pasidarė įtempti. Vyrai tapo herojais. Ir vis daugiau ir daugiau žvejų norėjo žvejoti „Rapalomis“ dar ir dar.


Gera diena žvejybai ( angl. a good day fishing). Tai nenuginčyjamai geras išsireiškimas. Milijonams sėkmė buvo ir yra matuojama augančiu laimikių, pagautų su „Rapala“ vobleriais, skaičiumi. Iki pat šių dienų nė viena kompanija negali pasigirti, kad su jos masalais būtų pasiekta tiek daug pasaulio rekordų. Ir kadangi mes, „Rapala“ kūrėjai, esame pirmiausia žvejai, tai ne tik žinome, ko mūsų šauniesiems žvejams reikia, tačiau ir be ko jie tiesiog negali gyventi. Kad ir tada, kai pasirodęs naujas „Shad Rap“ „sprogo“ Jungtinių valstijų rinkoje lyg saulėlydžio šviesoje į orą iš vandens iššokęs amerikietiškas ešerys. Žodis „Shad Rap“ plito lyg ugnis sausa žole, nes sugebėjo gaudyti žuvį visur. Visoje didžiojoje šalyje žūklės reikmenimis prekiaujančiose parduotuvėse šie masalai tada išgaravo kaip rytinis rūkas pakilus saulei. (Taip, tai buvo iš tiesų geri laikai.)


Prabėgus 22 metams, „Shad Rap“ yra vis dar vienas pačių sėkmingiausių masalų pasaulyje.


Panašiai prieš tiek pat laiko kompanija pirmą kartą pristatė „Rapala“ žuvų filiavimo peilius, kurie pakeitė milijonų žmonių gyvenimus. Iki tol žvejai ar jų artimieji turėjo ilgai ir nuobodžiai darbuotis peiliais, kol iš savo pagauto laimikio išgaudavo visa, kas gardžiausia.


Dėl kūgiškos, į viršų smailėjančios ašmenų formos bei lankstumo „Rapala Fish and fillet“ peiliu filiuoti žuvį tapo itin paprasta, dėl to net ir šiandien šioje klasėje pasaulyje jie vis dar yra numeris 1 . Sulaukus šių sėkmių, atsivėrė keliai naujų gaminių kūrimui. Sėkminguosius „Original Floater“, „Shad Rap“ ir „Fish ’n Fillet“ papildė eilė kitų atradimų, suradusių vietą žvejų masalų dėžutėse, o kartu ir istorijos knygose. Tai tokios masalų serijos kaip „Magnum®“, „Rattlin’ Rapala®“, „Fat Rap®“, „CountDown®“, „Husky Jerk®“, „Tail Dancer®“ ir kiek vėliau „X-Rap®“.


Visas pasaulis yra beveik rojaus atspindys žemėje. Tai ir yra atsakymas į klausimą, kodėl daugybė žmonių visame pasaulyje tiki „Rapala“. Tai yra „religija“, kurią „išpažįsta“ 140 šalių žmonės ir kiekvienas metais tai patvirtina parduodami milijonai „Rapala“ masalų. Kalbant paprastai, „Rapala“ gaminiai gerus žvejus daro dar geresniais.


Jokių didelių revoliucijų rinkoje – tik kruopšti masalų gamyba, paremta daugybės metų patirtimi. Jokių supaprastinimų. Jokių gudravimų. Jokių nesėkmių. Tik didžių daiktų kūryba. Kūrinių, turinčių bekompromisę kokybę, kurią gali įžvelgti kiekviename masale, kiekviename žuvies dorojimo peilyje ar kitame gaminyje. Tai nuolat pasipildantis palikimas, kurį sudaro vis nauji masalai, nauji jų judesiai, nauji dydžiai ir spalvos, nauji pagalbiniai įrankiai ir nauji būdai, padedantys pagauti didelę žuvį.


Tas lakus sėkmės aromatas sklando ore daug ilgiau, nei ištirpsta ore pagautos žuvies kvapas. Praėjus dešimtmečiams, „Rapala“ tęsia savo išbandymą laiku. Per nuolat aukštyn ir žemyn judančius pardavimus. Per didžiausias ir pikčiausias krizes. Kadangi per juos visus išlieka viena paprasta tiesa – šiems kūriniams negali atsispirti nei žuvis, nei žvejai.

 

Jei visą sėkmės istoriją reikėtų paversti skaičiais, viskas šiai dienai atrodytų taip